onsdag den 3. juli 2013

Skøøøøønt gensyn…!




Den er endda lige lidt mere lækker end jeg huskede den…! Ja ja – måske kan man ikke benytte ord som ”lækker” om en cykel, men så er det jo godt man kan om fx festkjoler, barnevogne og gå-i-byen-håndtasker…! Min far – den venlige, hjælpsomme sjæl – var så sød at sponsere den, da jeg i 2008 sammen med min bedste fitnessveninde Dorthe (centerleder i Fitness World Fredericia) fik den skøre idé, at vi da skulle køre Konge-etapen i ”Post Danmark Rundt”. Til info; Forestil dig du er ude og cykle og du kommer til en bakke hvor du tænker; ”Den kommer jeg aldrig op ad…! Jeg stiger af og trækker eller endnu bedre ringer efter en taxa”. Sådanne bakker kørte vi op ad flere gange end min selektive hukommelse ønsker at erindre, for så til sidst at slutte af med at køre op ad én af Danmarks stejleste bakker – Kiddesvej i Vejle – der er så stejl, at al kørsel nedad på både cykel og scooter er forbudt. Til de nørdere; Den stiger op til 21% - aaaarrgghh…!




6 timer og 14 min blev de godt 168 km. tilbagelagt på; Godkendt…! Jeg siger Jer; Turen op ad Kiddesvej blev forceret på ren og skær vilje og adrenalin. Som jeg husker det overhalede jeg 5 ryttere på vej op og fik en hel vejside af fremmødte tilskuere til at grine højlydt, da jeg på det stejleste stykke nærmere mig 2 ryttere fra Team Post Danmark, der kørte ved siden af hinanden i et lidt lavere tempo end mig og jeg af mine lungers fulde kraft fik skreget; FLYT JER…! (Jeg tror faktisk det er lige præcis dér billedet er taget)

Siden har den været i Vejle et par år hos min lillebror, hvor min mor har passet rigtigt godt på den (forkælede møgunge – og han ved det godt) og nu er den så tilbage i stalden. Den ankom meget sent lørdag aften og søndag gik naturligvis med at skrue de steder jeg turde uden at ødelægge den. Mandag var travl, så tirsdag (i går) fik den lov til t blive luftet. Det var blot en lille tur, men når nu mine undervisningstimer ligger kl. 16:00 og mine lækre (ja, det ord kan også bruges i denne sammenhæng) bonusunger skal hentes på samme tid, så er det jo oplagt for mig at benytte dette fantastiske stykke transportmiddel, hvorfor den lige skulle testet; Kunne den nu stadig tragte mig og en træningstaske til og fra fitnesscentret – og oh ve, oh glæde; Det kunne den…!


Folket; Vi ses på de Århusianske og omkringliggende veje…! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar