onsdag den 17. april 2013

Sunde chokolade kager lavet af bønner og figner

Mmmmmm I går var jeg i kage humør - og havde nogle dage forinden fået en opskrift fra en sød veninde, der også træner meget og går op i at spise sundt - OG som jeg, har en brist for Chokolade.

Det var chokolade muffins lavet af bønner og figner - og naturligvis 85% mørk chokolade.

Opskriften er som følger;

Tænd ovnen på 175 grader.
- 3 æg
- 1 dåse Kidney bønner
- 100 gr. figner
- 2 spk. kakao pulver (bruger den fedtfattige)
- 100 gr. MØRK 85% chokolade
- 1 tsk. Bagepulver
- 1 tsk. Vaniliepulver

Det hele puttes i blenderen - og blendtes til det er HELT blendet. Her efter kommes der ca.1 spiseske fuld "dej" i hver muffin form. Kagerne bages i 15 min ved 175 grader.




Vupti - så var der en perfekt aftensnack - med god samvigttighed.  Ungerne kunne virkelig godt lide dem - og det samme kunne vi voksne. Jeg (Mette) synes de er bedst når de er kølet af - det er som om at smagen af chokolade træder mere frem når de er kolde. - perfekte med frisk frugt til!!



Næste gang vil jeg prøve med 2 scoops protein pulver oven i og se om det kunne virke ... :O)

Velbekomme ... 

1 kommentar:

  1. De ser lækre ud. Vær opmærksom på at den chokolade på billedet kun indeholder 50% kakao.

    SvarSlet