lørdag den 17. august 2013

Det der med at tro på det ...

Er der en ting vi har erfaret i vores træning, er det, at man ikke opnår noget som helst, med mindre man tror på det man gør! Det mentale er så vigtigt - og faktisk altafgørende.

Nu er jeg, Mette, en kvinde med en stærk vilje og når jeg sætter mig noget for - så gør jeg alt for at nå det. Det kan have sine bagsider at have det sådan - netop fordi at nederlag(også de små) ofte gør satans ondt - i både stolthed og hjerte. MEN når det lykkes, det jeg gerne vil opnå, ja så er det fedt at have en vilje der er stærkere end et Æsels stædighed...

Me - being Determined. 


For mig kan mit mindset være alt afgørende for en god/dårlig træning. Er jeg i top humør og har jeg masser af energi er det nemt at give sig 110% - og få maksimalt ud af træningen - men har jeg en off dag, eller er jeg drænet for energi allerede inden træningen, ved jeg bare at jeg har svært ved at give mig bare 80%.

Her har jeg fundet nogle ret gode rutiner hvor mit mentale jeg bliver klar på træningen. Det kan være en løbetur på løbebånd til nogle helt specielle sange (inden den egentlige træning) eller en bestemt morgenmad - en glad sang mens jeg skifter til træningstøj - gå i gang med at tænke positivt og lukke af for det negative i god tid INDEN jeg rammer centeret.

Jeg har fundet 3 grundpiller der virkelig motivere mig for at komme afsted - uanset humør.

- Tænk positivt -. og mød op i centeret med en positiv udstråling og indstilling.
- HUSK yndlings musikken og start med en løbetur inden den egentlige træning. Hvis jeg lige bruger 15-30 min i min egen verden og varmer op, mentalt som fysisk, har jeg bare nemmere ved at overholde ovenstående.
- HUSK mig selv på hvor fed en følelse det er bag efter - dvs. sæt hjernen i rotation og prøv at stille tilbage på alle de gange jeg har været super glad for at jeg valgte at træne frem for at have dårlig samvittighed over ikke at komme afsted.

Jeg satte mig for at jeg ville kunne stå på hænder på håndvægtene - voila - næste mål er på kettlebells :O)


Med disse 3 i bagagen er det MEGET sjældent at jeg har en dårlig trænings dag - og det er simpelthen så fedt at være nået der til at det ikke længere er noget jeg gør af pligt - men noget jeg nyder - noget min hjerne og krop reagere positivt på - og ikke mindst er det fedt stille og roligt at opnå nogle af de målsætninger jeg satte mig i starten ... nå ja, og vide at der er masser at nå endnu :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar