tirsdag den 20. august 2013

Motivation…

Der er mange der spørger til hvordan vi holder os motiveret til at tage til træning dag efter dag - hvordan vi får skubbet os selv op fra sofaen og til træning gang på gang. Svaret er for mig – Mickey Oliver - meget enkelt.


1. Jeg får super meget energi af at træne. Især min morgentræning er højt værdsat, da det virkelig gør en forskel for mig, at jeg kickstarter dagen med træning og kommer op i gear. Resten af dagen er bare et mindre lager af overskud – lige til at plukke efter behov.

2. Jeg elsker fornemmelsen af fysisk træthed. Dét at kunne mærke at kroppen er blevet rykket lidt rundt og brugt på den rigtige måde er SÅ fed en følelse.

3. Jeg nyder min kærestes respekt og beundring. Respekt for, at jeg ikke bare ”bliver gammel og sætter røv” men at jeg gør noget aktivt for, at vi kan leve et længere og sundere liv sammen. Beundring når hun betragter mine overarme og får dét der blik…!

4. Jeg nyder at være et forbillede for børnene. Ved at gå forrest og vise, at motion og en sund livsstil er en selvfølgehed og en del af en almindelig hverdag, føler jeg at børnene i dén henseende har en rollemodel.

5. Jeg sover virkelig godt om natten…!

6. Energi avler energi (og godt humør). Jeg har observeret et skift i både mit tanke- og handlemønster. Når jeg står i kø i Netto og kigger på alle de flotte farver ”mersalgs-slik-produkterne” har, så gør jeg det tit op i nice-to-have & need-to-have og ender ultimativt ud med tanken; Er det virkelig dét værd og kan jeg rent faktisk leve uden”…

MEN den største motivations faktor for mig er at jeg kan mærke det gør en positiv forskel herhjemme. Det overskud vi begge har når vi træner regelmæssigt vs. Det underskud vi begge har når vi ikke gør, er så markant, at det jo slet ikke længere er et spørgsmål om det kan lade sig gøre, men om hvordan det kan lade sig gøre… Naturligvis nyder jeg også mit eget fysiske overskud – hvilket jo også kommer både børnene og i særdeleshed Mette til gode… Jeg er tilfreds. Jeg er ikke 100% tilfreds - slet ikke - og man sætter sig jo hele tiden nye mål - og nye ønsker - MEN jeg er bestemt ikke utilfreds ... og det giver mig utrolig meget livskvalitet, og smil i min hver dag. Sidst men bestemt ikke mindst skal man altså heller ikke undervurdere værdien af et have en kæreste/kone/samlever der også holder sig FIT – det har sine fordele…



Ingen kommentarer:

Send en kommentar