mandag den 23. september 2013

Sunde Muslibar - perfekt til energi inden træning

I lørdags lavede jeg hjemmelavet muslibarer - uden sukker og uden mel - kun med naturlige ingredienser.  Jeg elsker nemlig muslibarer men jeg synes at alle dem man kan købe smager så syntetisk og kunstigt - og så er der jo kun en ting at gør - lave dem selv :O)
 

Opskriften skal I ikke snydes for - så den kommer her:


 


De smager helt fantastisk - ud over det der står i opskriften tilføjede jeg tørret solbær - fordi jeg elsker den der søde frugtsmag - og det er jo netop det der er så lækkert ved hjemmelavet ting - man kan selv bestemme hvad der skal i :O)

5 kommentarer:

  1. Lyder super lækkert! Men er lidt i tvivl om opskriften - skal nødder, havregryn, kerner og mandelmel ristes i ovnen i 15 min, derefter smeltes honning og det hele blandes sammen, og så bages det i 20 min :)?

    SvarSlet
  2. Hej Carina

    Du blander - nødder, havregryn, mandelmel - og evt. tørret frugt hvis du ønsker dette i. Smider blandingen på en bageplade (på bagepapir) og rister det i 15 min - 150 grader med lidt grill. smelt honning i en gryde - bland det sammen med æg og peanutbutter - så det bliver en flydende til klæg masse. Tag nøddeblandingen ud af ovnen og bland denne i. Spred massen (der nu er klisteret) ud på en bageplade (med bagepapir) og fordel så den er ca. 1,5 cm høj. Bag denne i ovnen ved 180 grader i 20 min. Tag den ud og lad den køle af. Skær den i ønskede stykker og dyp evt. i chokolade - stil på køl i køleskab - Velbekomme :O)

    SvarSlet
  3. Hej Mette.

    Tusind tak! Det må jeg helt sikkert prøve :)!

    SvarSlet
  4. For lige at være helt sikker: æg og peanutbutter skal ikke med op i den varme gryde? Så begynder æggen vel at blive "kogt"/lave scramble eggs??

    SvarSlet
  5. Hvor stor er din bradepande? Synes ikke mine barer blev sprøde nok, de er nærmest som et stykke brød....

    SvarSlet