mandag den 30. december 2013

Børn og træning ...

Der hvor vi træner er der børnepasning (FitnessDK friskohuset Århus) og det er virkelig en STOR hjælp når man skal have hverdag, børn og træning til at gå op i en højere enhed. Mickey underviser - og har efterhånden rigtig mange personlige trænings timer og det betyder at jeg, Mette, ofte må have ungerne med når jeg skal træne. Oliver er så stor (10 år) at han godt kan være alene hjemme den time til halvanden det tager at træne - faktisk tror jeg han nyder roen... men pigerne er med - og de elsker det.

Der er et okay børnerum - og i visse tidsrum er der oven i købet en børnepasser der leger med dem. Hvad enten de skal lege selv - og der er det jo genialt at de har hinanden de to tøser - eller de skal lege med en ung pige, ja så elsker de at være med til træning. Det er ALDRIG "øv det gider vi ikke" - tværtig mod er det altid - "Jubiiiiiiii" når vi skal afsted - og det gør naturligvis det hele noget nemmere for mig at komme afsted.

Juleaftens morgen var vi af sted - og det var super at ventetiden gik med noget ud af huset aktivitet. De legede de 1,5 time jeg trænede (og Mickey havde spinnings undervisning) - og se lige hvor skønne de er mine vores tøser ....






Så hvis du har unger og gerne vil have træning ind i din hverdag, kunne du jo melde dig ind i et center der har børnepasning - og så er der en undskyldning mindre ;O)

Mine ungerne elsker det - og så synes jeg ikke det gør noget at man viser dem at sundhed og motion er en vigtig ting i hverdagen ... de oplever jo en hel masse voksne der træner og på den måde håber jeg på at gøre det til en selvfølge for dem her i livet.



1 kommentar:

  1. Jeg ville elske at kunne træne i et center med børnepasning, men sådan noget fancy noget har vi vist ikke i Aabenraa :/

    SvarSlet