søndag den 29. december 2013

Foam roller -tingen man hader at elske - eller elsker at hade !?

I mit trænings program (der bliver kørt igennem 6 gange om ugen - 3 x upperbody + 3 gange lower body) er der indlagt 8-10 min. foam roller i starten  - eller rettere inden start af program.

 


En foam roller er et fantastisk redskab - der de første MANGE gange gør mega ondt i musklerne. Den kan bruges til mange forskellige ting - den kan f.eks. løsne op for muskler og andet væv - forbedre mobiliteten - og mange andre ting der enten hjælper på ens følelse i kroppen eller har en effekt på ens træningseffktivitet. Ved at løsne op, og smidiggøre musklerne kan man undgå en lang række skader, der kan skyldes spændinger i kroppen. Der er generelt én god ide at gøre brug af en foam roller især målrettet mod ens svagheder - eller hvis man har småskader eller mobilitetsproblemer på nogle områder.

Jeg bruger den hovedsageligt til at få smidiggjort mine muskler. Når jeg kører lower body program, bruger jeg den på bagside af låret, indersiden, ydersiden, i hoftebøjen og baller. Desuden lidt i lænden og på læg. Det gør ondt - men det er godt.
Når jeg træner upper body starter jeg med ryg, side (under armen ned af ribbenene) ydre skulder og lænd. Desuden har jeg en lille bold som jeg bruger på min brystmuskulatur.

Jeg var så heldig at få en Foam roller i julegave - naturligvis i pink :O) Jeg er super konsekvent med disse øvelser netop fordi jeg langsomt har opdaget at jo mere jeg får den brugt - jo mindre ondt gør det - og jo mere smidig bliver mine muskler ....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar