lørdag den 4. maj 2013

Når man udfordre sig selv ...

Det er ingen hemmelighed at jeg (Mette) er det største konkurrence menneske der findes. Jeg gør ikke noget bare fordi - og jeg gør det som regel for at vinde (om ikke andet så over mig selv, eller min egen rygrad) Jeg bliver en maskine når jeg sætter mig noget for. Det er på mange måder en fed egenskab, for det der med at udfordre sig selv kan jeg godt lide, men det er ind i mellem også en meget tavelig tendens (f.eks. når jeg bliver i MØG dårligt humør af at tabe - eller hvis jeg bliver sur på mig selv over at må give op inden målet er nået)

En rigtig god instruktør - Funktional træning - viste mig for 3 uger siden en øvelse, som hun var blevet udfordret på af hendes personlige træner. Håndstand, med en stepbænk under hovedet - og så armbuk ned og rører med panden og op igen - og så lige 10 gange.

Jeg har jo været spring gymnast i mange mange år, og kan sagtens stå på hænder endnu - men det der med at bukke sine arme og strække dem i en håndstand, det er GODT nok mange år siden jeg har kunnet det sidst. SÅ jeg gav mig selv den udfordring at jeg på 1 mdr. ville kunne tage 10 stk. Jeg startede med at kunne tage 2 - det var dårlig teknik og manglende bicpes-kraft der lagde det dårlige udgangspunkt. Nu, 3 uger senere er jeg på 8 stk - og har dermed en uge til at kunne tage 2 mere - så jeg rammer de 10 (og det gør jeg selvfølgelig)



SÅ en lille udfordring til alle jer der ude der måtte sidde med samme konkurrence gen som mig - 10 stk. håndstands armbøjninger inden for 1 mdr!!! Hvem er frisk???


Den er effektiv - og man blir BOM stærk!!

2 kommentarer:

  1. Hej Micky og Mette,
    jeg fik jeres blog anbefalet af en veninde og har nu læst alle jeres indlæg igennem - og jeg er virkelig imponeret! :) I gør det simpelthen super godt med god læsning og lækre billeder :) Håber I fortsætter det gode arbejde, for jeg glæder mig til at læse med! :)

    De bedste hilsner
    Tine

    SvarSlet
  2. Hej Mette (& Micky)

    Nogle gode råd til hvordan man kommer igang ? Jeg mener, jeg kan ik lave håndstand... jeg kan stå på hovedet op af en væg.. ha ha,.. men det er jo ligesom ik helt det samme :-(
    Du skriver at du kun kunne tage 2 stk til at starte med og det skyldtes dårlig teknik - har du mod på at dele hvordan den korrekte teknik er? jeg tør næsten ik gå i krig med det før end jeg har lidt af teknikken i orden...

    Pft. Mvh Julie
    mirandastanker@blogspot.com

    SvarSlet