torsdag den 6. juni 2013

Squat Challenge ... Well done!



Jeg overlevede! Jeg gjorde det! Jeg gennemførte!

30 dage med over 3000 squat er overstået! Udfordringen lød på 3295 squat i  løbet af  30 dage - startende med relativt få - og stigende for hver dag (med enkelte hviledage) og sluttende på 250 stk. den sidste dag!


Undervejs: Der var dage hvor det var nemt at komme igennem - og så var der de dage hvor jeg måtte kæmpe mig igennem for at få de sidste med. Jeg har haft SÅ ondt i min R.. - og ikke mindst mine lår.

Jeg synes det har været super fedt at have noget man skulle HVER dag i forbindelse med sin træning. Det der lille ekstra skud af disciplin - det øjeblik hvor man ellers var gået hjem efter en hold time eller to - ja der har man lige været nød til at give den en ekstra skalle - for dagens Squat skulle jo overståes.

Jeg er en kalender/note freak og for mig har det været super at have et skema at gå efter. På det punkt bliver jeg en maskine - og gør som der står i skemaet. Det er motiverende at se nedtællingen og se flere og flere krydser på skemaet, velvidende at endnu en dag med squat er nedlagt.

Jeg lavede de fleste uden vægt - i hvert fald den sidste uge. I starten havde jeg en kettlebell med og brugte denne som vægt.



Resultater? Jeg synes bestemt jeg kan se resultater. Mickey kan se resultater (og smiler) - og jeg kan mærke at både lår og R.. er blevet mærkbart mere fast. Jeg synes jeg er blevet stærkere i benene og har fundet en langt bedre teknik - så jeg rammer de helt rigtige muskler i en enkelt squat.

Fremadrettet vil jeg helt sikkert blive ved med at lave Squat HVER gang jeg er til træning. Som jeg skrev ovenfor er jeg en sucker for notalter og tjeklister - og det har jeg fundet den helt perfekte løsning på - som jeg er helt sikker på vil hjælpe mig med at få lavet de Squat jeg sætter mig for.  Denne Trænings-log-bog 

Den kan købes lige HER!   - både pink (man skulle tro den var LAVET til mig :O)) og sort.

Konklusionen: Squat er bare en effektiv øvelse - og der er en grund til at fitness kvinder (og mænd) over hele verden roser øvelsen og bruger oceaner af tid på den. Det gode ved den er også at man kan lave ANY WHERE! foran fjernsynet, på stranden, på løbeturen, på rejsen, inden man går i seng, når man står op - til træning eller på job for den sags skyld. Der er ingen tvivl om at de resultater jeg har set på bare 30 dage skal holde ved lige (bevares og forbedres) - og jeg har fået mere fokus på øvelsen og vil helt sikkert lave den MEGET oftere end jeg har gjort før.

Så drenge og piger - Do your Squat! 

NEJ det er ikke mig - men se lige den forskel!!! 




2 kommentarer:

  1. Michelle Hansen6. juni 2013 kl. 04.19

    Jeg bliver lige nødt til at spørge. Lavede du alle 250 Squat i streg eller fordelte du dem over dagen?

    /Michelle

    SvarSlet
  2. Hej Michelle,

    de sidste 250 stk blev lavet uden vægt men ud i et :O)

    SvarSlet